اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

12 روستای استان مرکزی با مشکل آب‌رسانی مواجه هستند

مدیرعامل آب ‌و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: در 12 روستای استان در شهرستان‌های اراک، محلات، دلیجان، خمین و ساوه مشکل آب وجود دارد.

12 روستای استان مرکزی با مشکل  آب‌رسانی مواجه هستند

یوسف عرفانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به وضعیت آبرسانی به روستاهای استان اظهار کرد: در استان یک هزار و 112 روستا وجود دارد که 834 مورد از آنها زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارند، در مجموع درصد بهره‌مندی روستاهای استان 85.24 درصد است.

وی با اشاره به طرح‌های انجام شده در حوزه آب و فاضلاب روستایی نیز گفت: 31 مجتمع با تعداد 389 روستا طرح‌های در دست اقدام است که تعداد 5 مجتمع در قالب 60 روستا به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل آب‌ و فاضلاب روستایی استان مرکزی با اشاره به وضعیت اعتباری شرکت بیان کرد: اعتبارات استانی از محل‌های (سرمایه استانی-نفت و گاز و متوازن) به مبلغ 283 میلیارد و 57 میلیون ریال و از اعتبارات ملی(مجتمع‌های اولویت‌دار) نیز 348 میلیارد و 75 میلیون ریال است که در مجموع 632 میلیارد و 32 میلیون ریال است.

عرفانی‌نسب تصریح کرد: این اعتبارات در زمینه انجام عملیات نگهداری تأسیسات موجود و آبرسانی به روستاها از قبیل ساخت مخزن، حفر چاه، اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب و... شامل 144 پروژه استانی و 16 مجتمع اولویت‌دار روستایی است.

وی ادامه داد: از مجموع مشترکان خود مبلغ 45 میلیارد ریال طلب داریم، مبلغ کل بدهی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز تا ابتدای مهرماه 98 به مبلغ 128 میلیارد و 371 میلیون ریال است.

مدیرعامل آب ‌و فاضلاب روستایی استان مرکزی با اشاره به مشکلات آب در برخی از روستاهای استان افزود: در 12 روستای استان در شهرستان‌های اراک، محلات، دلیجان، خمین و ساوه مشکل آب وجود دارد.

عرفانی‌نسب بیان کرد: سرانه مصرف هر اشتراک 457 لیتر در شبانه‌روز است که نیاز به صرفه‌جویی بیشتر داریم زیرا با بارندگی‌‌های سال آبی گذشته مشکل کم‌آبی در استان برطرف نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول